Dziś jest: Poniedziałek, 11 grudnia 2023,     Napisz do nas
Newsletter Zarejestruj się Wyrejestruj się
Szukaj
Stowarzyszenie
Idea Kampanii
Projekty kampanii
Program Partnerski
Konkurs Szanuje.pl
Copyright
Sprawa dla reportera
E - mecenas
Park technologiczny
IT w administracji
Nowoczesny Urząd
Polski Rynek Oprogramowania
PIIT
Patronaty
Grupy dyskusyjne
Kampania w województwach
Adresaci kampani
Co dalej z „Komputer dla Ucznia”?
Czwartek, 26 lutego 2009 powrót «
audemars piguet replica

womens designer watches W połowie 2008 r. KPRM ogłosiła założenia programu Komputer dla Ucznia. Program zakładał wyposażenie gimnazjalistów w Laptopy, na których uczniowie pracowali by w szkole, jak i odrabiali prace domowe. Program zyskał tyle samo panerai replica watches zwolenników co przeciwników w gronie nauczycieli. Środowiska nauczycielskie uznały ideę za słuszną, jednak nie dostosowaną do stanu obecnego polskiego szkolnictwa. W Społeczeństwie Informacyjnym umiejętność obsługi komputera jest tak samo niezbędna jak umiejętność czytania czy pisania, z czego wszyscy zdają sobie sprawę. Glosy negacji dotyczyły  Blancpain Fifty Fathoms Replicaprzygotowania nauczycieli do pracy z komputerem, przygotowania do kształcenia na odległość, a także samego bezpieczeństwa gimnazjalistów noszących laptopy codziennie do szkoły. Uwagi dotyczyły zarówno ciężaru plecaka, jak i ogólnego bezpieczeństwa (kradzieże, rabunki itp.)

Program Komputer dla Ucznia jest spójny z reformą programową Ministerstwa Edukacji Narodowej (rozporządzenie MEN z dn. 23 grudnia 2008), która zakłada wprowadzenie zajęć z komputerem już od 1 klasy Szkoły podstawowej. Zaleca się aby uczeń miał do dyspozycji w czasie tych zajęć osobny komputer z dostępem do Internetu. W klasach I-III uczeń powinien posługiwać się komputerem w podstawowym zakresie (uruchamia programy korzystając z myszy i klawiatury), powinien wiedzieć, jak korzystać z komputera nie narażając własnego zdrowia oraz powinien stosować ograniczenia dotyczące korzystania z komputera.


Kuratorium Oświaty w Łodzi wychodząc naprzeciw reformie przeszkoliło 2010 nauczycieli innych niż Informatyka przedmiotów w zakresie obsługi komputera i wykorzystywania multimediów w procesie dydaktycznym. Optymalne założenia MEN to przeszkolenie wszystkich nauczycieli w tym zakresie, tak aby na zajęciach z innych niż Informatyka przedmiotów ICT były stale wykorzystywane w procesie dydaktycznym.
Z pewnością zostaną uruchomione kolejne środki z EFS na szkolenia dla nauczycieli, z pewnością Kuratorium Oświaty określi kolejne wytyczne szkoleń.


Program Edukacyjny Szanuje.pl  wpisuje się w zapotrzebowanie kadry pedagogicznej innych niż Informatyka przedmiotów. Zasady poprawnego cytowania, poprawnego korzystania z informacji, podstawowa wiedza ekologiczna w zakresie IT, a także bezpieczeństwo dziecka w sieci, wpływ nowych technologii na psychikę i rozwój młodego człowieka, a także praktyczne zajęcia z kompatybilności kamery, telefonu komórkowego, aparatu foto przydadzą się w procesie edukacyjnym każdego przedmiotu.


Anna Zarzycka

PARTNERZY I SPONSORZY
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. szanuje.pl 2007 90-113 Łódź, ul. Traugutta 21/23, info@szanuje.pl copyright by NT GROUP