„IT w administracji” to pierwszy w Polsce miesięcznik informatyków i menedżerów administracji publicznej. Podejmuje najaktualniejsze i najważniejsze dla sektora publicznego tematy z zakresu technologii informatycznych oraz zagadnień prawnych w IT. Pismo ma charakter ekspercki, jednak artykuły pisane są w sposób przystępny, a tematy ujmowane od strony praktycznej.
Wśród wielu tematów „IT w administracji” wielokrotnie poruszało szeroko rozumianą problematykę legalności oprogramowania stosowanego w jednostkach administracji publicznej. Publikowało artykuły przygotowane przez autorów-prawników, opisujące m.in. kwestię legalności zapasowych kopii programów, własność praw do aplikacji stworzonych przez informatyka zatrudnionego w urzędzie czy specyfikę zapisów umów licencyjnych w kontekście ogólnych przepisów o prawie autorskim.
Propagowanie tematyki legalności oprogramowania używanego w placówkach publicznych redakcja uznała za ważne i potrzebne. Dlatego również w kolejnych numerach „IT w administracji” zamierza podjąć związane z tym zagadnienia.
„IT w administracji” jest pomocnym narzędziem w codziennej pracy osób odpowiedzialnych za informatyzację w urzędach gmin, miast, powiatów, województw, w instytucjach rządowych i agencjach państwowych, policji, wojsku, sądach, prokuraturach, służbie zdrowia, ośrodkach kultury, szkołach wyższych, zespołach szkół, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy.
Główne nurty pisma to:
IT w praktyce
Technologie sieciowe
Prawo IT
E-urząd
Autorami są prawnicy specjalizujący się w prawie komputerowym i problematyce e-administracji, specjaliści technologii informatycznych, praktycy i dziennikarze.
www.itwadministracji.pl |